نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3830
-
الف
+

داستان‌هایی از قرآن که فلم و سریال شدند؛ از «مریم مقدس» تا «یوسف پیامبر»+تصاویر

در این گزارش با آثاری آشنا خواهید شد که بر اساس داستان هایی از قرآن ساخته شده اند.

به گزارش آی فیلم 2، فلم و سریال ‌های مذهبی و تاریخی یکی از آثار تصویری پر مخاطب هستند. به همین دلیل فلمسازهای ایرانی برای ساخت آثار هنری خود داستان‌های ماندگار، نورانی و سراسر پند قرآن را انتخاب کردند و این گونه توانستند آثار ماندگاری را خلق کنند.

یکی از پیشگامان و اولین فلمسازانی که به این عرصه وارد شد، مرحوم «فرج الله سلحشور» بود.

در ادامه به تعدادی از زیباترین و ماندگارترین آثار هنری با موضوعات قرآنی اشاره می‌کنیم.

«یوسف پیامبر (ع)» ساخته «فرج‌الله سلحشور»

«یوسف پیامبر» یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های ایرانی است که در هنگام نشر خیابان‌های تهران را خلوت می‌کرد. در این سریال ۴۶ بازیگر اصلی و بیش از ۱۵۰ بازیگر فرعی به ایفای نقش پرداختند.

 به گفته مسئولان رسانه ملی ایران، این سریال تاکنون در 60 کشور بیننده داشته است.در قرآن هم داستان حضرت یوسف (ع) به عنوان زیباترین قصه قرآن یاد شده است و همین زیبایی و رسایی داستان را در سریال مرحوم«فرج‌الله سلحشور» هم می‌توان دید.

سریال «مردان آنجلس» ساخته «فرج‌الله سلحشور»

«مردان آنجلس» در سال 1375 از رسانه ملی ایران نشر شد. داستان این فلم بر گرفته از آیات 9 تا 26 سوره کهف است.

این داستان که در روم باستان شکل گرفته است، یکی از جذاب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین سریال‌های نشر شده از صدا و سیمای ایران است.

«مردان آنجلس» قصه مردانی خداپرست است که به خاطر ظلم و جور پادشاه زمان و همچنین حفظ ایمانشان، از شهر گریخته و در غاری پناه می‌گیرند. آنان که دست یاری خدا و الطاف الهی پشتیبانشان است، به خوابی عمیق فرو می‌روند...

این سریال به عنوان اولین سریال ایرانی از شبکه‌های مصری نیز نشر شد.

فلم سینمایی «ایوب پیامبر» ساخته «فرج‌الله سلحشور»

فلم «ایوب پیامبر» به کارگردانی و نویسندگی «فرج‌الله سلحشور» محصول سال ۱۳۷۲ خورشیدی می باشد. 

حضرت ایوب پیامبر علیه السلام در پیشگاه خداوند شیطان را دچار حسد می کند و مشیت الهی بر این قرار می گیرد که ایوب علیه السلام را با مشکلات بیازماید. بلاهایی مثل طوفان ، زلزله ، مرض و قطحی قوم پیامبر را رو به نابودی می برد و به تدریج موجب روی گرداندن قوم از ایوب پیامبر علیه السلام می شود.

فلم سینمایی «ابراهیم خلیل الله» ساخته «محمدرضا ورزی»

فلم «ابراهیم خلیل الله» به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی «محمدرضا ورزی» در سال ۱۳۸۴ خورشیدی ساخته شد.

این فلم دوران به نبوت رسیدن حضرت ابراهیم به تصویر می کشد. او که در میان کافران بزرگ شده، اطرافیانش را به پرستش خالق خود فرا می‌خواند. 

سریال «بشارت منجی» ساخته «نادرطالب زاده» 

«بشارت منجی» سریالی است با محوریت داستان مسیح از زبان انجیل برنابا که در سال ۱۳۸۷ در ۱۳ قسمت ساخته شد و در تابستان ۱۳۸۹ رسانه ملی ایران نشر شد.

در روزگاری که کاهنان، رومی‌ها و حکومت فاسد هیرودس زمام امور یهودیه (فلسطین) را در دست داشتند پیامبری با نشانه توحید و عرفان ظهور کرد.

وی در برابر زور و فساد هیرودس و رومی‌ها مقاومت کرد، اما تزویر کاهنان مؤثر افتاد و او به خواست خدای خود لبیک گفت و عروج کرد.

«مریم مقدس (ع)» ساخته «شهریار بحرانی»

«شهریار بحرانی» علاوه بر کارگردانی، نویسندگی «مریم مقدس (ع)» را نیز بر عهده داشت. این سریال از زمان تولد حضرت مریم (س) تا سخن گفت عیسی مسیح (ع) در گهواره را روایت می‌کند.

علاوه بر داستان بسیار زیبا و جذاب، بازی بسیار زیبای بازیگران و صحنه‌سازی بسیار خوب این سریال به درخشش آن کمک کرد. 

فلم سینمایی «ملک سلیمان» ساخته «شهریار بحرانی»

«ملک سلیمان» این فلم سینمایی در سال 2010 ساخته شد و با استقبال خوبی از طرف مخاطبان سینما مواجه شد.

در این فلم خداوند به وسیله نشانه‌هایی به سلیمان نشان می‌دهد که باید از شرایط سختی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی عبور کند اما برای بدست آوردن چنین حکومتی باید جهان اجنه و شیاطین را تحت سلطه خود درآورد.

استفاده از جلوه‌های بصری و افکت‌ها و صداگذاری متفاوت و البته موسیقی بسیار فاخر این فلم علاوه بر داستان زیبایش به جذابیت‌های این سریال افزود. 

گفتنی است که سریال «یوسف پیامبر» اکنون هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

همچنان سریال های «مریم مقدس» و «مردان آنجلس» و فلم های «ملک سلیمان»،«ایوب پیامبر» و «ابراهیم خلیل الله» پیش تر از این کانال تلویزیونی نشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

دانلود فلم سینمایی «ملک سلیمان» 

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

دانلود سریال اصحاب کهف (مردان آنجلس)

دانلود سریال «ایوب پیامبر»

دانلود سریال «مریم مقدس»

م ح

نظر شما
ارسال نظر